lunes, 19 de noviembre de 2007

Lectura d'Ausiàs March


Hui he llegit ixe llibre. No diré que per obligació, perque no és obligat ara que si no vull suspendre l'assignatura de valencià doncs debia llegir-lo.


Doncs bé un llibre que comença diguent que no es pot clasificar ni com a biografia ni com a fantasia. Hi ha molts interrogants que no s'hi poden aclarir per fets de la història o perque son exclusivament pensats per Ausiàs March i no va dir ni donar costancia mai a cap de lloc.


Ens conta des que va nàixer fins que va morir, parlant de la seua adolescència, de les seues actuacions al món... en fí de la seua vida.


És un llibre que pot ser no siga d'aquestos que enganxa però tinc que dir que després de llegirme'l m'he quedat agust, satisfet d'haverme'l llegit. Alguns companys diuen que és avorrit molt pessat... Pessat igual si un poquet però avorrit no ho crec així. És com la història però en compte de ser del món, és de la vida d'una persona.


A la fí una de les frases que diu Ausiàs March i m'ha agradat molt es: "la carn vol carn".

Em fa gràcia i ademés quan la diu l'associa amb moment que ell li abellia gaudir de sexe. Està molt bé.

També que reconeix els seus pecats (com eren nomenats a l'època anar tinguent sexe sense estar casat) i molts més pecats però a la fí és com si apart d'haver-se arrepentit, pensara que estava bé per satisfer el seu cos. Crea un conflicte es clar. Bo deixe d'escriure ja que hui estic esgotat i no he fet quasi res, crec que no es cansament fisic es mental..bona nit

2 comentarios:

Anónimo dijo...

Aquest home si que era un home gran....tocayo meu...xd..jaja..xd

DE TOT UN POQUET dijo...

Sí, teniu raó tots dos, penseu a més que ha estat amb 128 poemes (sols) el millor poeta que hem tingut els valencians, catalans i balears. Ah, i de la resta d'allò que alguns anomenen Espanya...
Ja t'he conegut... Vaig a enllaçar-te al meu bloc. El que apareix com a valldalbaidí és intermitent, el bo és el de vilaweb. Bon dia